MEHNAT TA'MINLANGAN HUDUDLARDA QISHLOQ MEHNAT BOZORI BO'YICHA KODLAR MARKETINGI TADQIQOTLARI ASOSLARI
Abstrakt
Annotatsiya. Maqolada ijtimoiy yo‘naltirilgan bozor iqtisodiyoti amal qilishi sharoitida O‘zbekiston Respublikasining mehnatga layoqatli hududlarida qishloq mehnat bozorining kadrlar bo‘yicha marketingi tadqiqotlarining uslubiy asoslari ko‘rsatilgan. Tadqiqotda qishloq mehnat bozorida ishchi kuchiga talab va taklif to‘g‘risida ishonchli marketing ma’lumotlarini olish uchun HR marketing tadqiqotlarining o‘zaro bog‘liq bosqichlari o‘rganilgan. Jumladan, muammolarni aniqlash va HR marketing tadqiqotlarining maqsadlarini shakllantirish; asosiy elementlar bo‘yicha ma’lumotlar to‘plash va tahlil qilish; qishloq mehnat bozori, qishloq ishchi kuchiga talab va taklif oʻrtasidagi nomutanosiblik hajmi va sabablarini aniqlash; qishloqda ishsizlik koʻlami, shakllari va sabablarini aniqlash; qishloqda ishsizlik darajasini pasaytirish va uning malakasini oshirish boʻyicha maqsadli chora-tadbirlar ishlab chiqish, hajm va tuzilmalarni aniqlash; zarur bo‘lgan yangi mutaxassisliklar va kasblar, mehnat qishloqlarining talabi, taklifi va narxlari o‘rtasidagi mutanosibliklarni muvofiqlashtirish; qishloq mehnat bozorining asosiy tarkibiy qismlari bo‘yicha ko‘p qirrali prognoz, reklama mahsulotlari ishlab chiqarish, joylashtirish, sotish va marketing faoliyatining strategik rejalarini tayyorlash; qishloq joylarda bandlikka ko‘maklashish markazlarining marketing faoliyati kabi.